Agata Ryniecka – psycholog, psychoterapeuta systemowy

Założycielka Samo-dzielni. Pracownia edukacyjno-psychologiczna. Prowadzi: przedszkolaki odkrywają świat, konsultacje psychologiczne dla rodziców, warsztaty psychologiczne i psychoterapia indywidualna i rodzinna

Ukończyłam studia psychologiczne na UAM w Poznaniu oraz studia podyplomowe z seksuologii. Od ponad 13 lat prowadzę zajęcia dla dzieci i młodzieży, wspierając ich rozwój i pomagając w przezwyciężaniu trudności szkolnych i nie tylko (holistyczne ujęcie trudności dziecka).

Czytaj dalej

We współpracy z rodzicami podczas konsultacji jesteśmy w stanie efektywnie wspierać małe dzieci, jak i nastolatki.

Zainicjowała domowe grupy zabawowe, leśne grupy zabawowe, Małe Przedszkole (adaptacyjne grupy zabawowe). Założyła Wioskę Samodzielnych Rodziców, dzięki której rodzice mają przestrzeń na własny rozwój i wymianę doświadczeń (dołącz do grupy na facebooku).

Dodatkowe kształcenie: udział w licznych szkoleniach i konferencjach np. Konferencja o nastolatkach, warsztaty “Dziecko w szkole” organizowanych przez Natalię Fedan (certyfikowaną trenerką metody Self-reg, która jest nam bliska w pracy z klientami). Ukończyła kurs uważności MBSR organizowanym przez Agnieszkę Pawłowską. Ukończyła kurs podstawowy psychoterapii systemowej (WTTS w Poznaniu). Ukończyła warsztat NVC u Agnieszki Pietlickiej (Ja, Ty) i warsztaty System Wewnętrznej Rodziny cz. I i II. Nieustannie uczę się i kształcę.

Samo-dzielni zostali stworzeni z pasji do odkrywania dzieci, wsłuchiwania się w ich emocje i potrzeby. Dzieci, które uczestniczą w naszych zajęciach, czują się akceptowane, przez co chętnie przychodzą do pracowni, a poprzez zabawę uczą się i rozwijają. Pracownia to przestrzeń dla całej rodziny.

Jakub Ryniecki – psycholog, psychoterapeuta systemowy

Prowadzę terapię dla dzieci, młodzieży i dorosłych, terapię par i terapię rodzin, konsultacje psychologiczne.

Ukończyłem studia psychologiczne na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz szkołę psychoterapii systemowej prowadzoną przez WTTS w Poznaniu.

Czytaj dalej

Towarzyszę klientom w ich opowieści i w odkrywaniu źródła ich trudności, wspólnie szukamy możliwych rozwiązań i sposobu komunikacji swoich potrzeb i emocji, tak aby przeformułować tę opowieść na taką, która będzie źródłem satysfakcji aniżeli trosk i napięcia. W mojej pracy dążymy do porozumienia między najbliższymi osobami, nierzadko spotykając się na spotkaniach terapeutycznych całą rodziną.

Uczestniczę w spotkaniach superwizyjnych z certyfikowanym superwizorem i w interwizjach koleżeńskich, dzięki którym zdobywam nową wiedzę i doświadczenie. Terapie rodzinne prowadzę razem z psychologiem (i żoną) Agatą Ryniecką, dzięki wspólnej terapii nasze spotkania z rodzinami są rozwojowe i twórcze.

W terapii z dziećmi wykorzystuję terapię przez zabawę, tzw. play therapy. Jako osoba dwujęzyczna prowadzę również terapię w języku angielskim.

 

 

 

Sonia Kotlarek – nauczyciel wychowania przedszkolnego

Prowadząca zajęcia: Małe przedszkole, Grupa zabawowa. Doświadczona nauczycielka wychowania przedszkolnego. 

Zanim na świecie pojawiły się moje dzieci, pracowałam jako nauczyciel przedszkolny. Przygoda z własnymi dziećmi sprawiła, że jeszcze bardziej chciałam poznać i zrozumieć świat tych “małych istot”. 

W pracy z dziećmi lubię ich autentyczność, otwartość, entuzjazm i kreatywność. Choć niektóre czynności, czy zabawy są powtarzalne, to każdy dzień w dziecięcym towarzystwie jest inny, niesie ze sobą niespodzianki i wyzwania. A ja lubię im towarzyszyć, pokazywać nowe rzeczy, inspirować i pomagać zrozumieć skomplikowane emocje. 

 

Magdalena Baranowska – współprowadzi większość zajęć w pracowni

Magda w pracowni wprowadza ciepło i spokój. Od roku współpracuje z nami, zapewniając spójność podczas zajęć w pracowni swoją obecnością na każdych zajęciach, które odbywają się w godzinach przedpołudniowych. 

Magda prywatnie jest mamą 5-letniego syna, na co dzień w pracowni osłuchuje dzieci z językiem angielskim i uczy nowych piosenek.

 

Katarzyna Rosowska-Sidorska – nauczycielka języka angielskiego, od niedawna prowadząca zajęcia małego przedszkola i przedszkolaki odkrywają świat

Kasia o sobie piszę tak: z zamiłowania i wykształcenia jestem nauczycielką języka angielskiego z kilkuletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi w placówkach dwujęzycznych zarówno w Polsce jak i za granicą. Jak kiedyś określiła to jedna z moich małych podopiecznych podobno „pachnę językiem angielskim” 😉 Uwielbiam dzielić się z dziećmi moją pasją do tego języka i doświadczać jak zarażają się pięknem jego melodii! Nie tylko nauczanie, ale również uczenie się nowych rzeczy sprawia mi wielką przyjemność i jako nieustanny badacz ciągle się doszkalam. Swoją wiedzę poszerzam w dziedzinie lingwistycznej, metodologicznej, pedagogicznej jak również psychologicznej, będąc słuchaczką podyplomowych studiów z Psychologii Dziecka.

 

Monika Siwińska – psycholog, prowadząca zajęcia Leśne grupy zabawowe i małe przedszkole

Psycholog z wykształcenia. Ciekawość i otwartość na drugiego człowieka zaprowadziły ją na drogę Porozumienia bez Przemocy oraz rodzicielstwa bliskości. Ukończyła dwa warsztaty NVC u Agnieszki Pietlickiej („Ja” i „Ty”) oraz szkolenia z zakresu minimediacji, self-reg, wychowania bez kar i nagród u takich prowadzących jak Agnieszka Stein, Gosia Stańczyk, Jagoda Sikora. Szukając swojej drogi rozpoczęła kurs „Pedagogika Marii Montessori- edukacja i terapia przedszkolna i wczesnoszkolna”. Miłość do przyrody jest niezmiennie ważną częścią jej świata. Chcąc tę miłość do natury pielęgnować w relacji z drugim człowiekiem postanowiła wziąć udział w Kursie Edukacji i Animacji Przyrodniczej. Poza pracownią pracuję w Leśnej Szkole “Przestrzeń Przylesie”.

Prywatnie mama, żona i opiekun psa, dwóch kotów i rybek.

OSOBY WSPÓŁPRACUJĄCE:

Patrycja Jagiełka

Prowadząca zajęcia: terapia pedagogiczna, Sensoplastyka.

Ukończyłam studia pedagogiczne na  Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu ze specjalności edukacja elementarna i  terapia pedagogiczna oraz wczesne wspomaganie rozwoju dziecka.

Czytaj dalej

Jestem nauczycielem w szkole podstawowej. Posiadam doświadczenie w prowadzeniu zajęć w klasach ”zerowych” i początkowych, korekcyjno- kompensacyjnych oraz, wyrównawczych. Byłam również wolontariuszem w Stowarzyszeniu Na Rzecz Dzieci ze Złożoną Niepełnosprawności „Potrafię Więcej”.  Uczestniczyłam w kursach i szkoleniach podnoszących moje kompetencje w zakresie pracy z dzieckiem i rodzicem.  Posiadam kwalifikacje  do prowadzenia zajęć z Sensoplastyki ® oraz diagnozy i terapii ręki.  

Alicja Lisiecka

certyfikowany instruktor jogi dla dzieci, nastolatków i jogi rodzinnej

Yogala- Alicja Lisiecka przyrodnik z wykształcenia, z otwartym sercem do dzieci. Mama 2-letniego Bolka. Na macie od 10 lat. Joga dała mi ukojenie i uzdrowiła ciało. Jestem uważnym dorosłym z radosnym i energicznym wewnętrznym dzieckiem. 

Jagoda Karalus – psycholog, psychoterapeuta systemowa

Zajmuję się konsultacjami psychologicznymi, terapią rodzin i terapią indywidualną dzieci, młodzieży oraz dorosłych.

Ukończyłam studia psychologiczne na UAM w Poznaniu i podyplomowe studium pedagogiczne. Jestem psychoterapeutką systemową w trakcie kształcenia się na WTTS w Poznaniu.

W terapii koncentruje się na słuchaniu i poszukiwaniu przyczyn trudności. Dbam w trakcie spotkania o zrozumienie, wsparcie i wzajemne zaufanie. W terapii dzieci podążam za potrzebami dziecka oraz jego możliwościami.

Doświadczenie zdobywałam prowadząc grupy zabawowe dla dzieci od 1 do 3 roku życia, na stażach i praktykach m. in. na oddziale psychiatrycznym w Szpitalu Klinicznym im. Karola Jonschera w Poznaniu, w Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej i pracując jako psycholog w służbach mundurowych oraz nauczyciel akademicki.

Anna Witkowska 

 

Jestem studentką pedagogiki wychowawczo – opiekuńczej oraz mamą dwojga chłopców w wieku przedszkolnym. Nieustannie biorę udział w różnych kursach i szkoleniach podnoszących moją wiedzę i kompetencję pracy z dziećmi.

Interesuję się psychologią rozwojową dzieci. Lubię prace z dziećmi, chcę podążać za nimi i dawać im poczucie bezpieczeństwa oraz zrozumienie.

Długie lata pracowałam z młodzieżą, prowadząc drużynę harcerską, co dawało mi dużo satysfakcji. Dzięki służbie zdobyłam doświadczenie między innymi porozumiewania się między ludźmi. Aktualnie wychowywanie swoich dzieci pomaga mi zrozumieć te małe istoty i zdobywać doświadczenie pracy z dziećmi.