Samo-dzielni w nauce. Koncentruj się i ucz samodzielnie! (6o-90 min)

Korzyści:

-zajęcia odbywają się w małych grupach lub indywidualnie

-podążanie za zainteresowaniami dziecka, jego potrzebami poprzez wykorzystanie metody projektu, co pozytywnie wpływa na rozwijanie motywacji wewnętrznej do zdobywania wiedzy i uczenia się

-ćwiczymy umiejętności wspierające dzieci w nauce w szkole: koncentracja uwagi, pamięć krótkotrwała, pamięć długotrwała, czytanie ze zrozumieniem

-odkrywamy talenty dziecka i wspieramy ich poczucie sprawstwa i poczucie własnej wartości w szkole

-pracujemy w oparciu o metodę samoregulacji, dzięki której wspólnie odkrywamy stresory, które wpływają na naukę dziecka w szkole, jak i poza nią

-ściśle współpracujemy z rodzicami (podczas konsultacji) wspierając dziecko w procesie uczenia się

Więcej o metodzie projektu: https://www.poradydo.pl/wyobrazmy-sobie-dziecko-ktore-samo-sie-uczy-i-robi-to-z-pasja/

Więcej o motywacji wewnętrznej: https://www.poradydo.pl/jak-motywowac-dziecko-do-nauki-jak-od-najmlodszych-lat-pielegnowac-naturalna-motywacje-wewnetrzna-swojego-dziecka/

Więcej o wspieraniu uczniów w nauce: https://www.poradydo.pl/5-krokow-do-zrozumienia-czym-jest-minimalna-pomoc/

Prowadzące: Agata Ryniecka - psycholog, Agata Wlazło - psycholog

Programowanie i robotyka 7-10l / 11+ (6o min)

Korzyści:

-zajęcia realizowane w małych grupach wiekowych (6 osób), zadania wykonują w grupie, w parach lub indywidualnie

-zajęcia są kombinacją zabaw i gier logicznych z użyciem i bez użycia komputera. 

Elementy stosowane podczas zajęć:
– Scottie Go! (pełny opis: https://grywdomu.pl/wszystkie-gry/93-scottiego-scottiego-starter-mini.html)
– Ozobot (https://ozobot.com/) – robot edukacyjny dla dzieci
– Photon (https://photonrobot.com/pl/) – robot edukacyjny dla dzieci
– Godzina kodowania z elementami środowiska programistycznego Scratch (code.org i
kodable.com) np. kodowanie postaci MINECRAFT , STAR WARS czy postaci z bajek
Disney.
– Gry logiczne
– swobodna zabawa klockami LEGO, robotami itp.

Prowadzący: Antoni Nowacki "Szkoła umysłu"

Gra fabularna RPG 7-9l / 10-12l (60min)

Korzyści:

– zajęcia oparte na grze fabularnej, rozwijają kreatywność, wyobraźnie, przełamują stereotyp, że ciekawa gra może być tylko przy użyciu komputera

-podążanie za dziećmi, ich zainteresowaniami, zdobywamy wiedzę przy okazji bawiąc się w grę fabularną

-wspieranie dzieci w przełamywaniu swoich lęków w grupie, dzieci podejmują decyzję, przejawiają inicjatywę, tworzą swój świat gry, w którym od nich zależy prawie wszystko, uczą się negocjacji, logicznego myślenia, współpracy i współdziałania

-małe grupy dzieci (6-8 os)

Więcej o RPG i jej terapeutycznej roli:

Prowadząca: Agata Ryniecka - psycholog

Warsztaty psychoedukacyjne (9-13 lat) - 90 min

Warsztaty wspierające rozwój umiejętności społecznych - grupa zamknięta

Korzyści:

  • większa samoświadomość dzieci
  • radzenie sobie z trudnymi emocjami np. złością
  • umiejętność rozpoznawania i nazywania własnych i cudzych emocji
  • asertywność
  • większa uważność, która wpływa pozytywnie na lepszą koncentrację w szkole
  • komunikowanie się

 

Prowadzące: Agata Ryniecka - psycholog, Agata Wlazło - psycholog

Angielski w zabawie 7-9l (6omin)

Korzyści:

– nauka przez zabawę

-rozmowa z dzieckiem po angielsku już od wejścia do sali

-podążanie za dziećmi, ich zainteresowaniami

-wykorzystanie metody projektu w nauce angielskiego

-możliwy udział rodzica w zajęciach

-małe grupy dzieci

Prowadząca: Agata Wlazło

SAMO-dzielne dzieci z edukacji domowej 7-9l (120 min, realizowane przedpołudniem)

Korzyści:

-podczas zajęć podążamy za dziećmi i ich potrzebami, uczymy się szanować granicę, dbać o pozytywne rozwiązywanie konfliktów

-rozwijanie umiejętności społecznych, emocjonalnych i poznawczych

-rozwijanie inicjatywy u dzieci poprzez podążanie za nimi, wspólne poszukiwanie odpowiedzi na nurtujące pytanie, wspólne poznawanie świata, który jest w obszarze zainteresowań dzieci

-umiejętność podejmowania decyzji, współdziałania i współpracy w grupie, negocjacji

-rozwijanie poczucia sprawstwa poprzez włączanie dzieci w każdy etap nauki i wspólnej pracy

-rodzic może uczestniczyć w zajęciach, kontynuować w domu projekt, który proponujemy podczas zajęć

-rodzic i dziecko lubią uczyć się wspólnie, co ma pozytywny wpływ na ich wspólną naukę w przyszłych latach, gdy dziecko pójdzie do szkoły, albo pozostanie w domu na edukacji domowej

Więcej o metodzie projektu: https://www.poradydo.pl/wyobrazmy-sobie-dziecko-ktore-samo-sie-uczy-i-robi-to-z-pasja/

Więcej o tym jak pomagać dziecku w nauce: https://www.poradydo.pl/techniki-zapamietywania/ https://www.poradydo.pl/5-krokow-do-zrozumienia-czym-jest-minimalna-pomoc/

Prowadzące: Agata Ryniecka - psycholog, Agata Wlazło - psycholog