MAŁE PRZEDSZKOLE 2,5-4 l (Obecnie 2-8 lat, do 4h)
Małe przedszkole to idealne przygotowanie do przedszkola. Jest to rozbudowana grupa zabawowa, w której opiekun stopniowo wycofuje się i z czasem nie bierze udziału w zajęciach.
Plan każdego z tych dni:
Swobodna zabawa, powitanie i piosenki
Zabawy sensoryczne / przy stoliczku
Przekąska
Czytanie książki
Zakończenie
Korzyści:
– nawiązanie relacji z innymi dziećmi, negocjacje, rozwiązywanie konfliktów
– spotkania z udziałem bliskiego opiekuna dziecka
– program grupy jest skróconym dniem życia przedszkolnego, dziecko wdraża się w rytm, który pomoże mu w adaptacji przedszkolnej
– dbamy o rozwój emocjonalny dziecka, dziecko w swoim tempie włącza się w elementy zaproponowane przez prowadzącego
– podążamy za dziećmi i ich potrzebami
 

Prowadzące: Agata Ryniecka – psycholog, Sonia Kotlarek – nauczyciel wychowania przedszkolnego

Robotyka 5-6l (6o min)

Chwilowo zawieszone

Korzyści:

-zajęcia realizowane w małych grupach wiekowych (4-5 osób), zadania wykonują w grupie, w parach lub indywidualnie

-zajęcia są kombinacją zabaw i gier logicznych z użyciem i bez użycia
komputera. 

Elementy stosowane podczas zajęć:
– Scottie Go! (pełny opis: https://grywdomu.pl/wszystkie-gry/93-scottiego-scottiego-starter-
mini.html)
– Ozobot (https://ozobot.com/) – robot edukacyjny dla dzieci
– Photon (https://photonrobot.com/pl/) – robot edukacyjny dla dzieci
– Godzina kodowania z elementami środowiska programistycznego Scratch (code.org i
kodable.com) np. kodowanie postaci MINECRAFT , STAR WARS czy postaci z bajek
Disney.
– Gry logiczne
– swobodna zabawa klockami LEGO, robotami itp.

Prowadzące: Antoni Nowacki

Sensoplastyka® 0-100l (z rodzicem*) (45 min) 

Korzyści:

– rozwijanie umiejętności społeczne: przejawianie inicjatywy, komunikacja z innymi, tworzenie czegoś w bliskim kontakcie z innymi osobami
– *dbamy o poczucie bezpieczeństwa dziecka: zajęcia umożliwiają aktywny udział rodzica lub innego bliskiego opiekna dziecka, który bawi się, tworzy swoją masę plastyczną, swoim udziałem zachęca swoje dziecko do tworzenia

– rozwój wielu zmysłów: dzieci i rodzice mogą próbować swoją masę (tworzona jest tylko ze składników spożywczych), dotykać, wąchać i brudzić się do woli

– każdy tworzy swoją masę, nie ma masy poprawnej, każdy tworzy to co jemu pasuje i jest dla niego idealną masą

– podążamy za dziećmi i ich potrzebami

więcej o Sensoplastyka®:  link

Prowadzące: Agata Ryniecka – psycholog (certyfikat ukończenia kursu Sensoplastyka®)

Urodzinki dla dzieci (120 min)

Korzyści:

– kompleksowa organizacja urodzin dla dziecka w naszej sali zabaw, bądź w plenerze (pomoc w znalezieniu miejsca)

-animacje dostosowane do wieku i zainteresowań dziecka

-nastawienie na zabawy wspierające współdziałanie i współpracę (nikt nie wygrywa, nikt nie przegrywa)

-możliwość zorganizowania podchodów

-wspieramy samodzielność dzieci (dzieci same mogą malować twarze, tworzyć balonowe zwierzaki, czy robić duże bańki mydlane)

-niestandardowe zabawy ruchowe (chodzenie na szczudłach, czy ćwiczenie na równoważni)

 

Prowadzące: Agata Ryniecka – psycholog, Sonia Kotlarek – nauczyciel wychowania przedszkolnego