Swobodne przedszkole (nauka przez zabawę) 3-6l (120 min, realizowane popołudniu)

Projekty realizowane w naszym swobodnym przedszkolu: Leśni odkrywcy, Kosmos, Zwierzęta, Ziemia (projekt trwa 1 miesiąc)

Korzyści:

-podczas zajęć podążamy za dziećmi i ich potrzebami, uczymy się szanować granicę, dbać o pozytywne rozwiązywanie konfliktów

-rozwijanie umiejętności społecznych, emocjonalnych i poznawczych

-rozwijanie inicjatywy u dzieci poprzez podążanie za nimi, wspólne poszukiwanie odpowiedzi na nurtujące pytanie, wspólne poznawanie świata, który jest w obszarze zainteresowań dzieci

-umiejętność podejmowania decyzji, współdziałania i współpracy w grupie, negocjacji

-rozwijanie poczucia sprawstwa poprzez włączanie dzieci w każdy etap nauki i wspólnej pracy

-rodzic może uczestniczyć w zajęciach, kontynuować w domu projekt, który proponujemy podczas zajęć

-rodzic i dziecko lubią uczyć się wspólnie, co ma pozytywny wpływ na ich wspólną naukę w przyszłych latach, gdy dziecko pójdzie do szkoły, albo pozostanie w domu na edukacji domowej

Więcej o wspieraniu samodzielności u dzieci: https://www.poradydo.pl/5-prostych-sposobow-na-cwiczenie-pamieci-samodzielnosci-i-spostrzegawczosci-u-malucha-i-przedszkolaka/

Więcej o metodzie projektu: https://www.poradydo.pl/wyobrazmy-sobie-dziecko-ktore-samo-sie-uczy-i-robi-to-z-pasja/

Prowadzące: Agata Ryniecka – psycholog, Agata Wlazło – psycholog

Robotyka 5-6l (6o min)

Korzyści:

-zajęcia realizowane w małych grupach wiekowych (4-5 osób), zadania wykonują w grupie, w parach lub indywidualnie

-zajęcia są kombinacją zabaw i gier logicznych z użyciem i bez użycia
komputera. 

Elementy stosowane podczas zajęć:
– Scottie Go! (pełny opis: https://grywdomu.pl/wszystkie-gry/93-scottiego-scottiego-starter-
mini.html)
– Ozobot (https://ozobot.com/) – robot edukacyjny dla dzieci
– Photon (https://photonrobot.com/pl/) – robot edukacyjny dla dzieci
– Godzina kodowania z elementami środowiska programistycznego Scratch (code.org i
kodable.com) np. kodowanie postaci MINECRAFT , STAR WARS czy postaci z bajek
Disney.
– Gry logiczne
– swobodna zabawa klockami LEGO, robotami itp.

Prowadzące: Antoni Nowacki

Angielski w zabawie 3-6l (60min)

Korzyści:

– nauka przez zabawę

-rozmowa z dzieckiem po angielsku już od wejścia do sali

-podążanie za dziećmi, ich zainteresowaniami

-wykorzystanie metody projektu w nauce angielskiego

-możliwy udział rodzica w zajęciach

-małe grupy dzieci

 

Prowadzące: Agata Wlazło – psycholog

Sensoplastyka® 3-7l (z rodzicem*) (45 min) 

Korzyści:

– rozwijanie umiejętności społeczne: przejawianie inicjatywy, komunikacja z innymi, tworzenie czegoś w bliskim kontakcie z innymi osobami
– *dbamy o poczucie bezpieczeństwa dziecka: zajęcia umożliwiają aktywny udział rodzica lub innego bliskiego opiekna dziecka, który bawi się, tworzy swoją masę plastyczną, swoim udziałem zachęca swoje dziecko do tworzenia

– rozwój wielu zmysłów: dzieci i rodzice mogą próbować swoją masę (tworzona jest tylko ze składników spożywczych), dotykać, wąchać i brudzić się do woli

– każdy tworzy swoją masę, nie ma masy poprawnej, każdy tworzy to co jemu pasuje i jest dla niego idealną masą

– podążamy za dziećmi i ich potrzebami

więcej o Sensoplastyka®:  link

Prowadzące: Agata Ryniecka – psycholog (certyfikat ukończenia kursu Sensoplastyka®)

MAŁE PRZEDSZKOLE 2,5-4 l

Małe przedszkole to idealne przygotowanie do przedszkola. Jest to rozbudowana grupa zabawowa, w której opiekun stopniowo wycofuje się i z czasem nie bierze udziału w zajęciach.

Dwa dni małego przedszkola:
Angielski poniedziałek – twórcze zabawy połączone z angielskim. Cały czas jeden z wychowawców mówi do dzieci po angielsku, drugi po polsku.
Artystyczny wtorek a w nim między innymi: Sensoplastyka®, twórcze zabawy.

Plan każdego z tych dni:
Swobodna zabawa, powitanie i piosenki
Zabawy sensoryczne / przy stoliczku
Przekąska
Spacer
Czytanie książki
Zakończenie

Korzyści:
– nawiązanie relacji z innymi dziećmi, negocjacje, rozwiązywanie konfliktów
– spotkania z udziałem bliskiego opiekuna dziecka
– program grupy jest skróconym dniem życia przedszkolnego, dziecko wdraża się w rytm, który pomoże mu w adaptacji przedszkolnej
– dbamy o rozwój emocjonalny dziecka, dziecko w swoim tempie włącza się w elementy zaproponowane przez prowadzącego
– podążamy za dziećmi i ich potrzebami

Koszty:
Jednorazowe zajęcia: 50zł / 3h
Karnet 6 spotkań do wykorzystania w ciągu 2 miesięcy: 240zł (40zł
Karnet 12 spotkań do wykorzystania w ciągu 3 miesięcy: 420zł (35zł za spotkanie)
Stała umowa do 17.01, dwa razy w tygodniu: płatność raz w miesiącu około: 280zł (35zł/zajęcia, dwa razy w tygodniu).

więcej o grupach zabawowych: https://www.poradydo.pl/7-elementow-idealnej-grupy-zabawowej/

więcej o małym przedszkolu: https://www.poradydo.pl/przedszkole-blizej-potrzebom-dziecka-i-rodzica/

 

Prowadzące: Agata Ryniecka – psycholog, Agata Wlazło – psycholog, Sonia Kotlarek

Zajęcia umuzykalniające z elementami metody E.E. Gordona 3-6l (4o min)

Korzyści:

-zajęcia umuzykalniające prowadzone według teorii E. E. Gordon, amerykańskiego muzyka jazzowego, pedagoga i psychologa

-rozwijanie umiejętności społecznych

-nauka przez zabawę

-podążanie za dziećmi i ich potrzebami

Urodzinki dla dzieci (120 min)

Korzyści:

– kompleksowa organizacja urodzin dla dziecka w naszej sali zabaw, bądź w plenerze (pomoc w znalezieniu miejsca)

-animacje dostosowane do wieku i zainteresowań dziecka

-nastawienie na zabawy wspierające współdziałanie i współpracę (nikt nie wygrywa, nikt nie przegrywa)

-możliwość zorganizowania podchodów

-wspieramy samodzielność dzieci (dzieci same mogą malować twarze, tworzyć balonowe zwierzaki, czy robić duże bańki mydlane)

-niestandardowe zabawy ruchowe (chodzenie na szczudłach, czy ćwiczenie na równoważni)

 

Prowadzące: Agata Ryniecka – psycholog, Agata Wlazło – psycholog